Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 3 januari 2014

Vad lite "jälaranamma" kan åstadkomma.

Från ca mitten av augusti till idag.... en himla massa ny styrka, nya muskler (som faktiskt syns om man spänner dem), mer ork och mindre sjukdomskänsla.

Att börja träna har verkligen fått igång mig. Jag har kommit in i en rutin vad gäller träningen. En rutin som inte är det minsta tråkig utan snarare ger en längtan efter nästa träningstillfälle.
Ombytlig träning med uppmuntran och nya idéer från en PT då och då var precis vad jag behövde!

Mitt mål var aldrig att gå ner i vikt. Jag tänkte inte så mycket på hur jag såg ut. Jag är jag oavsett. Jag ville bara vara starkare och mer hälsosam.
Men träning 3 ggr 1 timme i veckan och ett sunt förnuft när det gäller mat (inga dieter) har lett till att jag minskat TIO KILO!

Från 80 kilo till 70 kilo på 4,5 månad. En viktnedgång som säkert är lättare att hålla kvar i och med att jag inte har slutat äta någonting, bara ätit rätt portionsstorlekar.
Jag går inte hungrig.
Jag äter fortfarande "skräp" ibland.
Jag dricker sockriga drycker.

Jag har däremot slutat med coca-cola då det sannerligen var som ett gift för mig.

Här nedan kan ni se skillnaden.

4 kommentarer:

esterii sa...

Kikar in som ny, lämnar ett spår, hoppas du vill göra detsamma.. Gott Nytt År! Träning ger så mycket..

Karolinssida sa...

Hej! Tack för ditt lilla avtryck i min blogg...
Fasta rutiner och lite tankar kring vad man stoppar i sig gör underverk...
Ha det bra!!
// Karolin

Therese sa...

WOW! Vilken förändring! GRATTIS!

SV: Jag skrattade när jag hittade den - så idiotiskt att vara SÅ irriterad över en förlorad rygga/plånbok som HÄNGER I FÖRRÅDET - haha!

Maria i USA: Gravid med twins! sa...

Men det är ju najs när man kan se skillnad på kroppen sin, att träningen gett resultat! Bra jobbat!

Jag ser fram att börja träna och äta rätt i vår igen. Saknar min gamla kropp! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig