Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 21 augusti 2013

Totalt slut och sinnesförvirrad!

Som rubriken lyder känner jag mig denna eftermiddag.

Har varit trött hela dagarna hela veckan och tyckt att allt gått segt på jobbet. Det känns svårt att koncentrera mig på en uppgift i taget vilket absolut borde varit min prio ett när jag är så trött.

Ungefär så här har dagen varit:

Öppnar mailkorg och ärendehanteringssystem och konstaterar att ingenting magisk löst sig själv under natten...

Fortsätter med ett ärende från igår och ska kolla en sak i ett av verktygen - får upp datorn och konstaterar att någon som jag vet slutat tydligen varit egentliga användaren, hmm vilken dator använde den som jag var ute efter...?

Kontroll i excelfil...

Ett mail kommer in - ska bara kolla - fastnar i det mailet istället och börjar lösa det ärendet...

Skickar mailet till ärendehanteringssystemet och medan jag väntar på att det ska dyka upp där så....går jag inte tillbaka till det tidigare ärendet jag höll på med utan kontrollerar svar i ytterligare ett annat ärende...

Börjar lösa det ärendet istället...

Någon tittar in för att fråga om något, tar fram svaret. Jippi, jag gjorde något från början till slut!

Återgår....inte till något av de tidigare ärendena utan börjar plocka med licenspapper på skrivbordet och går till chefen för att prata om det istället...

Kommer in i mitt rum och slutför ärende nr 1 som jag började med för någon timme sedan. Jippi!

Påbörjar nästa ärende - Jaha nu är det visst lunch säger arbetskamraterna.
Följer med ut trots att jag visst hade matlåda...

Tillbaka - konstaterar att eftermiddagen fortfarande är fylld av möten. Tur jag avstyrde ett under lunchen (en deltagare är sjuk) så jag hinner göra något vettigt tänker jag...

Håller på med 3-5 ärenden samtidigt. Väldigt effektiv - not!
Men de går vidare iallafall....

Fortsätter med licenserna efter mailsvar som fråntog mig all känsla av att veta vad jag sysslar med. Jaha, fel företag och massa
licenser jag inte visste fanns - Gör om gör rätt...

Möte - Todo-lista skrivs.

Liten kissepaus innan nästa möte. Aha-upplevelse, visst ja det är bra att dricka lite vatten ibland också....

Möte (utomhus i friska luften tack o lov) med chefen om nya grejer. Verkar intressant men jag har svårt att visa engagemang pga mitt förvirrade, trötta huvud. Men hon har märkt min trötthet tidigare och förstår. Ev. kurs skall bokas till mig. Vill jag detta?

I slutet av mötet kommer chefens chef förbi oss där vi sitter på parkbänken, slår sig ner och vi diskuterar de där "förbenade" licenserna - Jippi allt klarnade och nu är jag på banan. En till Todo-lista...

Sen kommer en professor förbi som jag har ett annat ärende på gång med - parkbänksplatserna börjar ta slut haha
Vi beslutar i ärendet och jag känner återigen - Jippi ett ärende till klart.

Kommer in till min arbetsplats igen - ser alla Todo-listor och börjar dokumentera i ärenden.

Inser att jag måste gå hem inom 10 minuter!

Tittar på listorna igen och konstaterar att jag avskyr att lämna grejer till nästa dag, stänger ner allting, låser dörren och säger hejdå till några få kvarvarande arbetskamrater.

Går förbi skrivarna och inser att jag glömt att hämta utskrifter hela dagen.

Går tillbaka till arbetsrummet med dem och försöker sortera upp dem.

Skiter i allt och går hem.

2 kommentarer:

cecce sa...

Oj...vilken dag:-)
Förstår om du är trött.

SV: Du får traska tillbaks till Ikea och köpa bordet. Det är jättefint:-)

Kram Cecce

Herr Dunderbar sa...

Oj, jag blev trött bara av att försöka läsa hela inlägget med samma intresse som jag hade i början...den sinade rätt snabbt och jag förstår att du blev trött av det :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig