Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 13 augusti 2013

Är det bara en sommargrej?

Under sommaren har det blivit en och annan smoothie hemma hos oss. Till och med jag har börjat dricka dem på senare tid.

Jag har undrat om det bara är en sommargrej men hittills har det inte gått en dag som barnen har kommit hem från förskolan och inte frågat efter smoothie så kanske kan denna nyttiga trend hålla i sig.

Det ger dessutom lite mer respit till mig när det gäller middagslagningen som annars helst skall vara klar så fort vi kliver in genom ytterdörren i slutet av dagen - enligt barnen....
Nu kan jag göra oss varsin smoothie och så står vi oss en stund på det och det blir lite lugn och ro.

Dricker din familj smoothie? Vad har ni i den?
Vi har bär, yoghurt och mjölk. Simple as that.

Gårddagens glas med härligt tjocka sugrör.
Just ja, jag måste köpa hem nya!

7 kommentarer:

Nina - Glamourmamman sa...

Ja, visst är det smidigt med smoothie! Hos oss kör vi oftast yoghurt, bär eller frukt, plus kanske en skvätt havremjölk - antingen apelsin/mango eller vanilj.

Sara - Ensamstående mamma sa...

De få gångerna som jag gör smoothie här hemma så är det oftast med jordgubbar och en liiiiten skvätt mjölk, men that's it :) Supergott!

Linda sa...

Sällan vi dricker här. Men om vi gör det är det oftast yoggi och bär :)

Marie-Louise sa...

Ja smootie är ju så gott, men det finns en risk att man bara gör det på sommaren... Fast vi gör iof det här hemma hela året. Kram

Trillingnöten sa...

Smoothies är himla gott och behändigt :) Och nyttigt!! Hoppas de fortsätter på samma spår :)

Ötjejen sa...

Åh, har två barn som inte gillar bär, i någon form! Här går inte smoothies hem alls, vare sig det är frukt eller annat. Tråkigt, för det verkar vara ett himla bra mellanmål!
Kram vännen, ses äntligen på lördag! Och jag lovar att inte lura dig att jag gått på fel båt i år! ;-)
Pöss!

Maria i Nevada sa...

En smoothie jag gör som är fabulous....

lite ananas, en mango, ett par apesiner, mynta, lite färsk spenat.

Den blir härligt grön och mintig! Den.ÄR.Så.God!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig