Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 7 september 2011

Står på reservlistan.

Anmälde mig till en distansutbildning som hade platser kvar i mitten av augusti och jag har undrat så när man får besked.

Mailade 2 instanser under fredagen för att få besked om förväntad väntan.
I morse ser jag på min sida på studera.nu, att jag står på reservlistan.

Suck och stön. Så nu känner jag mig manad att ligga på lite och maila igen för att höra huruvida man står högt på listan och om de brukar behöva ta in någon från listan i vanliga fall.
Jag vill ju veta liksom.

I min väntan har jag nu bestämt mig för att anmäla mig till högskoleprovet igen.
Det känns sannerligen nervöst eftersom det nu gått ytterligare 5 år sedan man gick i skolan och förutsättningarna är en aning annorlunda inför detta prov.

När jag gjorde provet sist var jag gravid med vår ängel och var djupt koncentrerad på provet för att inte känna av illamåendet, som förföljde mig under hela graviditeten, och träsmaken i baken (och ryggen).

Denna gång är jag istället en dåligt utsövd tvåbarnsmorsa fast rumpsmärtan kan vara densamma iofs haha.

Några frågor på det?

Jaha, vad jag sökt för utbildning?
Beteendevetenskapligt program med inriktning på datavetenskap, 180 hp.

Vad jag fick för resultat på högskoleprovet?
1,6....
Så ni förstår att jag är nervös över provet denna gång!


4 kommentarer:

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Så tråkigt, men du ge inte upp :) . Jag har fått reservplats och blivit antagen efter någon vecka. Läser ofta lite kurser på sidan av. Heltid är för lite för mig, jag måste ha något att bita i ;-) .
Håller tummarna att du kommer in.

Marie-Louise sa...

Hoppas att du kommer in på din reservplats. Jag håller tummarna, Kram

Sune...the girl sa...

Maj gaaaadd liksom, gå i skolan?! 1.6? Är det bra eller dåligt? Jag har aldrig gjort högskoleprovet och skulle jag göra det så skulle jag kasta pengarna i sjön..skulle ju kunna skaffa mig..nåt annat..liksom.

Frida (Sakusei) sa...

Hej! tack så mycket! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig