Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 7 september 2011

Standby mode

Hängde med sonen en stund på dagis och sedan var det dags för mig att gå hem och vara på standby under dagen.
Det jag tror kan bli knepigt är väl egentligen när det är dags för vilan. Han har under alla inskolningsdagar med vila lagt sig frivilligt, legat relativt still direkt och somnat inom 10 minuter.
Jag hoppas att detta gäller även idag.

........lite senare

Städade hemma och hade tvättstugan men vid lunchtid gick jag för att hämta barnen på dagis.
Sonen hade haft en blandad förmiddag, ömsom glad, ömsom ledsen och letat efter mig ibland och strax innan lunchen så blev han så trött så han somnade fick jag veta när jag ringde strax innan vilan. Lilla gubben.

Så han fick sova en stund och sedan passade jag på att hämta båda barnen. Vilket inte dottern tyckte var en sådan jättebra idé men det var lika bra när jag ändå var där.
Så en standby dag blir det nog i morgon med.

Nu är barnen med sin far och jag ska iväg till läkaren för återbesök efter operationen den 8 augusti.
Lite nervös för vad farbror doktorn ska säga.
Att de ska ha hittat något konstigt i tumören tror jag egentligen inte eftersom de klassade den som benign innan operationen och inte heller hört av sig efter operationen.
Mest av allt vill jag nog att han ska säga att det är ok för mig, vad gäller operationssåret, att börja bada. Operationssåret har inte läkt riktigt ok eftersom det länge vätskade sig och så och har en hög "kant" på ena sidan...
Vi får se vad han säger.

Jag längtar något kopiöst efter att ta ett lååångt bad. Att duscha gör mig ren men ger mig inte avslappningen som ett bad gör.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för morgondagen! Jag var fortfarande grymt impad att du ens orkade åka på kryssningen med din onda kroppsdel. Huvva, rysningar deluxe!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig