Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 12 februari 2014

Visst hjälper det om man gnäller tillräckligt mycket...

Ok, det kanske inte har varit de mest positiva inläggen senaste dagarna men ja...det hjälpte att gnälla av sig lite haha.

Jag hoppade över tisdagsträningen igår på grund av mitt onda knä (och min extrema trötthet) och idag så känns knät (och tröttheten) mycket bättre. Jippi!
Nu får knät en dags "vila" till och så kör jag torsdagsträningen i morgon som vanligt.

Eller vanligt och vanligt.... Jag har bestämt mig för att dra ner på löpträningen som jag har använt som uppvärmning senaste månaden.
Inte för att det inte är roligt eller inte fungerar för det ÄR det och det GÖR det men jag misstänker att det är därför som jag har fått ont i knät.

Mina stackars knän (som jag haft problem med då och då sedan tonåren) orkar helt enkelt inte med både den vanliga träningen OCH löpträningen även om löpträningen sker mycket successivt.

Jag har iallafall lyckats få upp min kondis till att orka springa 5 minuter i sträck från att inte ha orkat mycket mer än en kort rush till en buss till exempel...och då med en hel del flåsande efteråt...

Tar ett steg tillbaka och inser att jag absolut inte vill pusha min kropp till skador bara för att jag tycker det är så kul att känna mig starkare och kunna springa längre.

Man är ju liksom inte 18 längre...(säger gammeltanten i mig och fnissar...)


jaja, jag har stavat fel...orka....

2 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Ibland måste man backa i träningen om man märker att det inte riktigt blir bra. Bra beslut av dig. Kram vännen

Lilith sa...

Det är en underbar känsla när man klarar av något som tidigare varit omöjligt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig