Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 13 februari 2014

Funderingar och frågor.

Denna morgon har jag lite funderingar som virvlar runt:

  • Har du/Försöker du se till så att du enbart har vänner som tycker precis som du om allt?
Personligen tycker jag att det är en del av utmaningen i livet och utvecklande att omge mig med människor som inte tycker precis som jag om allt. De ska dock, helst, klara av att diskutera saker också. Jag gillar att diskutera och spekulera.
  • Blir du personligen förolämpad av att någon inte tycker som du och talar om det?
Om någon skulle säga till mig "Du har fel/är olämplig som vän för jag tycker att det är så här...." så skulle jag kanske bli personligen förolämpad men om någon istället skriver/säger "Jag tycker så här..." varför skulle jag då ta illa vid mig och tycka att den andra personen inte är en värdig vän?

Jag skulle inte ha en enda vän om jag bara skulle omge mig de som tycker PRECIS som jag eller om jag ställde kravet att de skulle hålla tyst om det som de tycker annorlunda om. Skulle du?
  • Tycker du att alla andras sätt att skriva till exempel Facebook-statusar är konstigt/fel och talar om det i egna (oriktade) Facebook-statusar eller låter du alla sköta sitt?
Om någon av mina vänner på Facebook varje dag i en månad skriver statusar om, i princip, ett enda ämne så kanske jag skulle tycka att det är tjatigt men samtidigt så skulle jag ju förstå att det är det som upptar den personens sinne just nu. Må vara träning, ett sjukt barn, katter, hundar, vilande fötter i omaka strumpor, maträtter, manshat, dåliga förskolor, bra skolor, feminism....ja, you name it...
Skulle det av någon anledning bli för mycket så jag har förmågan att sålla bort...då menar jag inte att jag tar bort personen som vän utan att helt enkelt inte läsa statusen/reflektera över bilden.

Och om det är mycket "skryt" över hur bra det går med träningen (ja för det gör det ju haha) eller vilka fantastiska maträtter någon får till hemma, hur mysigt någon har varje helg med sin familj/älskling osv... Så sitter jag inte och bildar mig skruvade uppfattningar om äckliga, svettiga träningsnarkomaner/ätstörningar/att det egentligen inte alls är bra i den där "familjen Mys" utan att det bara är en fasad eller liknande. Det känns ju bara avundsjukt....?

Varför verkar en del så missunsamma, så fast i jante och likatyckande?
Varför gör en del det så svårt för sig?

Oh nej inte en sådan där "selfie"!
Måste alla andra lägga upp sådana hela tiden? Det är ju bara mina som är relevanta eller?




8 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Nä, jag har absolut inte vänner som bara tycker som jag. Tvärtom! Men vi kompletterar varandra med våra olikheter.

Om någon har en åsikt, och speciellt om dom frågar om min, svarar jag. Oavsett om jag tycker lika eller inte. Det är ju det som är så bra, att alla får tycka som dom vill.

Och som du säger, man måste inte gilla det, man måste inte ens titta på det. Man väljer själv.

Hellre att man är sig själv än vänder kappan efter vinden!

Marie-Louise sa...

Jag älskar att få diskutera ibland (till en viss gräns såklart) och att umgås med folk som bara gillar lika som mig skulle nog göra mig lite uttråkad tror jag. Jag gillar en mix av personligheter! Kram vännen

Lilith sa...

Jag kan inte tänka mig något mer tråkigt än att umgås med folk som alltid tycker som jag. Att diskutera och få andras syn på saker gör ju att jag utvecklas som människa. Och självklart kommer jag att fortsätta att skryta om löpningen :)

Annika - drömmen om 11 barn sa...

Tänk vad tråkigt livet vore om alla tyckte precis likadant, om det inte fanns något att liksom diskutera och argumentera för/emot :O
Sen det där med facebook - jag är nog rätt "enformig" med mina statusar, går i dalar och toppar det där, haha. Men ibland är det bara bara BARA träning, ibland bara bara BARA bakning ;)


Svar: Hihi, du tycker det? ;) Dessvärre tror jag att de liksom svettats bort om de ska springa sååå långt ;) Och ta med fika när jag åker upp känns ju lite B - det känns som de är ganska "ofärska" då :P Men har ni vägarna förbi nån gång vet du att dörren är öppen för en fika <3

Jonnie sa...

Ja men det håller jag med om. Ja tycker att en del klotter e snyggt

Alexandra Eriksson / Design & Foto sa...

SV: Tack!

Fröken M sa...

Både min man och mina absolut bästa vänner är raka motsatsen till mig,
och DET är något som jag både uppskattar och dras till.
Lika barn leker inte alltid bäst :)
Kram

Mia sa...

På fråga ett - nej det har jag verkligen inte, vad ska jag med dem till?

På fråga två - så håller jag med, det beror helt på hur personen säger saker och ting, man behöver ju inte vara otrevlig o plump (de vännerna/bekanta blir ju inte så långlivade då de kanske inte är ute efter just vänskap i förlängningen)

På fråga tre - nä jag har inte tid, ork eller lust att analysera varför folk på ex.vis fb skriver som de gör och visst kan det bli enformigt hos vissa (däribland mig själv emellanåt tycker jag själv) men jag lägger inte ner energi på det, jag är som många andra fullt upptagen med ett liv att leva.

Vill känna glädje för andra, likväl som jag hoppas andra känner så för mig, unna andra att tycka om sina selfies även om jag själv inte ens gillar att lägga ut några (jag gillar dock att exponera min fina man hihi han är mer fotochenisk tycker jag).

Hoppas du och de dina får en toppenfredag idag på Alla Hjärtans Dag o alla andra fredagar på året ♥
(får vi välan se om jag skitit i det blå skåpet nu eller inte med mina kommentarer hehe)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig