Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 18 december 2013

Jag kunde lika gärna ha festat hårt...

Igår var det julfest på jobbet. Kul som vanligt, även om själva middagssittningen blev aningen lång med sina 3 timmar. Man hade liksom inte så mycket "festenergi" kvar efteråt.
De flesta andra verkade känna likadant då ca 100 av 150 deltagare gick hem direkt efter prisutdelningen för quizen som pågick under middagen.

Själv skulle jag ju hålla föredrag för en massa doktorander nu på morgonen så jag höll mig till en öl till maten och en efteråt och sedan gick jag hem redan strax efter kl. 22. Allt för att hålla mig pigg och fräsch till idag.

När jag 9½ timme efter att jag lämnade arbetsplatsen återigen klev in på jobbet med huvudvärk så kändes det som om jag lika gärna hade kunnat festa loss halva natten igår... Ska man ändå ha huvudvärk dagen efter en fest så kan det väl vara för att man festat rejält kan jag tycka.

Nåja, föredraget gick lysande. Och att hålla det på engelska gick ju hur bra som helst! När ska jag börja känna mig säker på min engelska egentligen kan man undra.
Jag vet ju egentligen att jag är BRA på att tala engelska men det är just det där med att prata om datasäkerhet och sådant, jobbrelaterat, på engelska som får mig att vackla i det engelska självförtroendet.

Efter lunchen försvann huvudvärken iallafall och nu känner jag att jag verkligen räknar ner dagarna inför mitt långa "jullov"!
17 lediga dagar i rad med endast 2 dagars semester uttagna, det är inte illa det!


0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig