Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 18 september 2012

Lite nervös över kvällens hjärnröntgen.

Rent intellektuellt vet jag att jag inte borde vara nervös över kvällens magnetröntgen men det är jag i alla fall.
Lite så där hypokondriskt, tänk om de hittar något annat fel än det de ska kontrollera?

Bakgrunden är att jag har ett prolaktinom i hypofysen som tidigare har ställt till det en hel del med hormonerna i kroppen (hypofysen är ett endokrint organ som pysslar med det där med hormoner, enkelt uttryckt).
Jag har ätit medicin i omgångar för att få ner de för höga halterna av prolaktin som detta medför och har nu gjort det sedan i somras igen.
Detta ska krympa den godartade tumören så man slipper besvären och det är det som skall kontrolleras med kvällens magnetröntgen.

Min läkare har redan meddelat mig att prolaktinvärdet är normalt och att jag skall fortsätta äta medicinen och träffa honom igen om 9 månader så jag borde inte vara orolig.

Men tänk om....
Ja, tänk om de inte hittar något alls. Det kanske är tomt där innanför pannbenet!




5 kommentarer:

Unknown sa...

Det blir säkert hur bra som helst , visst oroar man sig , ja många gånger i onödan men precis som du hade jag oxå varit nervös !!!
Lycka till
håller tummarna ;0)

Linda aka Javamorsan sa...

Kommer gå hur bra som helst vännen! Tänker på dig!

Ewa (mamma till 6 döttrar) sa...

Sänder dig en varm kram!! Tänker på dig <3

Maria sa...

Hoppas att allt har gått bra!

Många kramar

Yohanna i Las Palmas sa...

Anatar att det är över nu och jag hoppas SÅ att du är hemma säker och lycklig.
Och att de hittade NÅGOT därinne som inte var "dumt".

Hälsningar
Yohanna
som skickar med en länk om du skulle bli sugen:
http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/september/real-life-mysstallen.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig