Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 6 januari 2012

En sådan där mellandag.

Sov till nästan 9 idag vilket var otroligt skönt med tanke på att det tar på krafterna att börja på ett nytt arbete.
Det är nya rutiner som man måste försöka fundera ut här hemma, att plötsligt börja ta sig till och från jobbet varje morgon (jo, det är lite stressande såhär i början av någon anledning), sonen som sovit ganska dåligt på nätterna den här veckan och så lägger man på det en dotter som är i en ordentlig trotsålder...ja, då blir man lätt lite trött.

Någon gång i natt vaknade sonen och ville inte somna om, han fick komma till mig i stora sängen men började härja och sparka på sin syster som också hamnat bredvid mig så till slut tog maken sonen och lade sig med honom i vardagsrummet.
Fast jag fick höra sedan på morgonen att sonen varit vaken flera timmar och att maken inte kunnat sova när sonen väl somnade. Sonen låg dock och sov när jag och dottern trillade ut i vardagsrummet vid 9.
Det slutade han med ganska snabbt kan man säga.....

Efter lite morgonstrul fram och tillbaka så for maken iväg till jobbet. Jodå, han skulle väl också kunna vara ledig idag men är man forskare, har deadlines och vill få undan saker så man kan vara ledig på helgen så får man helt enkelt avstå från att vara ledig, det är ju ändå fredag.

Försökte stjäla mig en stund med den nyligen påbörjade boken "Hungerelden" men jag harvade mig igenom 2 sidor och insåg att barnen inte tänkte låta mig stjäla den där stunden i fred, tji fick jag. Men så fort jag lade ifrån mig boken så lämnade de mig i soffan och började leka med annat. Hmm!

1 kommentarer:

Linda aka Javamorsan sa...

Nu har vi långhelg här :) Skönt det för jag behöver lite avlastning med ungarna :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig