Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 24 september 2011

Vem är mest värd att vinna 50.000:-

Betsson har en tävling där man ska motivera varför man bör vinna 50.000:-, vad man skulle göra med dem.

Jag läser lite olika motiveringar och finner att en del människor vill shoppa för dem eller göra äventyrliga saker. Ok, detta är väl ett sätt att uppfylla önskedrömmar men en motivering som slog mig i magen var denna:
Har varit arbetslös i 3 år och har tre olika arbetshinder. Lever på aktivitetsstöd med 65 % och varje månad är en ny uppförsbacke. Vill ha en nedförsbacke och känna mig glad när jag vaknar för en gångs skull.
                                                                                      
                                                                                      Sune, the girl
Här handlar det alltså om ett drägligare liv helt enkelt. "Att kunna ta ordentligt med papper att torka sig med när man skitit" som Sune kanske skulle kunna uttrycka sig.
Jovisst skulle även "Sune" shoppa lite. Nya kläder som hon inte kunnat göra på flera år, te.x.
En liten fest för de närmaste som alltid ställer upp för henne under den svåra tiden. Att hon för en gångs skull skulle kunna stå för mat och dryck som andra gjort för henne.

Jag kommer försöka komma ihåg att rösta på "Sune" varje dag, för det är hon värd!

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig