Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 25 september 2011

Filmen The Invasion

En rymdfärja störtar men är det för att något är fel med maskinen eller har de som åkt i den gjort detta med flit?
Så börjar filmen och med det kastas man direkt in i spänningen.

Jag kan inte alls förstå varför denna film fick dålig kritik när den släpptes i USA 2007 och jag kan inte förstå att jag inte sett den förrän nu. Det är ju en film i min smak.
Kanske påverkades jag av den negativa kritiken och förträngde filmen helt enkelt.

Nicole Kidman är kanske inte min favoritskådespelare då jag tycker att hon är en av de som spelar ganska så likadant hela tiden (ungefär som Nicolas Cage) men jag känner ändå att hon gjorde ett bra jobb i denna film där hon spelar mot "Mr James Bond" Daniel Craig (som har en aning för mycket mascara i filmen).

Vad var det då som fick denna rymdfärja att krascha och vad är det som sakta förändrar alla människor?
Och den stora frågan är om det är något att kämpa emot eller om man kanske borde....

Om jag hade sett denna film innan utbrottet av svininfluensan 2009 och de massvaccinationer som då inleddes så hade jag definitivt fått rysningar av ett helt annat slag när jag hörde om folk som stod i långa köer och vaccinerades på löpande band....

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig