Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 5 augusti 2011

Vad kan man (inte) använda som bokmärke egentligen?

När jag tidigare idag gick igenom alla Stephen King-böcker så hittade jag bland annat en annons för en spelning som min svenskalärare i högstadiet hade på Mosebacke. Jag gillade honom, som lärare, person och även hans musik (kan ha varit influerat av att jag gillade honom iofs) och sparade såklart utklippet i den bok jag läste för tillfället.

I en annan bok hittade jag även två idolvykort från tidningen Frida.
Det var ett vykort med Luke Perry och ett med han som spelade Brandon i Beverly Hills, den gamla orginalversionen. Den version som gamla stötar som mig tittade på alltså. Dem gillade jag så de hamnade såklart i en bok jag läste just då.

Bra ställe att spara saker på eftersom jag redan som tonåring var av den åsikten att böcker sparar man.

Dessa minnessaker användes förmodligen som bokmärken, vilket är på det sätt jag markerar vart jag är i boken. Något urklipp, ett vykort, ett faktiskt bokmärke (köpt eller fått, jag får ofta bokmärken bokmal som jag är) eller vad det nu månne vara som jag har till hands.

Men jag har då aldrig använt mig av en bit rulltårta!
Har ni läst om utställningen på stadsbiblioteket i Jönköping? 3 års glömska har bildat denna märkliga utställning. Önskar att stadsbiblioteket här i Stockholm kunde göra en likadan utställning så jag kunde gå och titta på den!

Vad lägger du i boken, eller är du en hörnvikare?


5 kommentarer:

Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset sa...

Fina du har så rätt, men det kommer (förhoppningsvis) vara värt det när jag får träffa alla er fina mammor på båten! :D

Kramar

Trillingnöten sa...

Jag är både och :) Har jag nåt att stoppa som bokmärke gör jag det, annars viker jag. Har köpt massor med bokmärken som aldrig är tillgängliga när jag behöver dem. Och jag är för lat för att leta.

Mickis sa...

SV: Tack! :)

Linda w L2K sa...

Jason Priestly (stavning?)
Och använder det jag hittar just då...

Andrea sa...

Bokmärke från pocketshop oftast, numera vandrar de mellan böcker. På inbundna böcker använder jag ofta omslagsflikarna. Ett kvitto, en avriven bit av ett kollegieblock, det mesta funkar. Det roligaste bokmärke jag hittat från en gammal bok är i en av mina gamla Anne på Grönkulla-böcker som kommer från mormor ursprungligen - ett kärleksbrev från mormor till morfar när de var i 19/20-årsåldern. Kul.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig