Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 23 juli 2011

Så många unga liv...

Allt känns så futtigt att skriva om idag.
Så många oskyldiga liv som tagits, så mycket smärta, oro och panik.

Hittills 84 döda på Utøya och fler söks i vattnet runt ön.
Jag känner sådan lättnad över att det inte var fler av de 560 personerna som befann sig där som miste sina liv.

Att det dessutom blev ett så lågt dödstal som 7 vid regeringskansliet är ju ett mirakel.

Om man nu kan benämna något i detta vansinne som "lättnad" och "mirakel"....

Även när jag inte ser eller lyssnar på rapporteringarna från Norge så får många saker mina tankar att dras dit.
Barnens färdiglekta klossar t.ex.



-Posted on the go

1 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Det är så fruktansvärt...våra liv går vidare medan tusentals framtid i Norge för alltid är förändrad. Vilken skräck för de som hade sina barn på öN! De som ännu inte vet vad som hänt dem....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig