Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 14 juli 2011

Mina svägerskor har väldigt praktiska jobb...för oss.

Den svägerska som är närmast maken i ålder utbildar sig till farmaceut igen, hon är egentligen redan det efter din utbildning i utlandet men måste ändå göra vissa moment igen nu när hon efter många år i Sverige bestämt sig för att satsa på ett yrke som efterfrågas enormt.
Hon arbetar dock redan på apotek. Detta är mycket praktiskt av många anledningar. Inget olagligt, det kan jag försäkra men "rabatter" och prover är alltid bra.

Makens lilla lillasyster (som faktiskt inte är så himla liten längre :-) passar på att sommarjobba på sin gamla arbetsplats, Vasamuseumet, när hon är här på semester från sitt liv i Kina.
Eftersom dottern nu, förhoppningsvis, är tillräckligt gammal för att börja uppskatta museum en aning så har vi idag bestämt oss för att hälsa på "Lill-Ame" på eftermiddagen.

Det var verkligen år och dagar sedan jag var där och kikade. Vet inte ens om det var det nuvarande museumet jag var på men det borde det ju varit eftersom det "nya" museumet blev klart redan 1990....

Information om museumet.
Museumets websida.

1 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Åh, dit vill jag med åka! Hoppas ni fick en bra dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig