Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 1 juni 2011

Dagens middag.

Jag fick en gång i tiden lära mig en jättegod tacogratäng av min kära vän Linda. Den har jag genom åren gjort med jämna mellanrum. Senste tiden har jag dock börjat göra om receptet en aaaaning (eller vad säger du Linda?).

Ugn 200-225 grader ca 15 minuter

Ingredienser utan inbördes ordning:

500 gram köttfärs
1 halv gul lök
7 medelsmå champinjoner
3 små vitlöksklyftor
salt
peppar
Taco Spice Mix - Santa Maria
(1 dl vatten till mixen)
Broccoli
Purjolök
smör/margarin
ost

Hacka gul lök, purjolök och champinjoner (vi kör smått så alla barn vill äta) och dela broccolin i lagom stora bitar.
Fräs köttfärsen i en "klick" smör/margarin.
När den är nästintill färdig häller du i lök- och champinjonhacket samt pressar i vitlöken.
Häll i 1 dl vatten och Tacomixen, rör runt ordentligt och lägg sedan i broccolibitarna och purjolöken.
Låt puttra ett tag (ev. enligt instruktion på tacomixpåsen).
Häll över färsblandningen i en ugnssäker form av lämplig storlek, häll riven ost över och ställ i mitten av ugnen.

Voila!

Serveras med fördel med gräddfil och tortillachips

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig