Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 14 maj 2011

Tack för banantipset!

Som ni kanske minns så beklagade jag mig och undrade vad man kan unna sig för något när man, som jag under perioden 25/4-25/5, undviker sockriga extraintag av typen godis, glass, kakor, coca-cola osv osv.
En av mina läsare, Trillingnöten, vars blogg jag läser med glädje, lämnade en kommentar till mitt "gnäll"-inlägg med ett gott tips:
Men du, nya mystips ist för godis:

frys ett par bananer (utan skal). Mixa i en matberedare (man kan också ha i lite frysta jordgubbar med bananerna) i ca 5 min. Sprinkla med lite nötter och kokos. Som glass!!
Jag gjorde som hon skrev, ungefär. Det blev frysta hallon istället för jordgubbar och inga nötter tyvärr för det glömde jag att köpa hem. Och jag föll inte för frestelsen att ta chokladkrosset vars påse jag flyttade på i skåpet för att ta fram kokosen.

"Dutti Sej"

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig