Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 23 mars 2011

Något för feministerna att bita i

För att inte röja några källor så kan vi säga att jag hörde nedanstående på tunnelbanan.

Ungefär så här lät det:
"Jag har slutat äta p-pillrena för de gjorde kaos med min kropp. Och vi har ju inte sex så fasligt ofta just nu så då tänkte vi att vi löser det med kondom istället. Hela samlaget alltså, annars är det ju ingen idé.
Och vet du vad jag kom på då?!
Med kondom så är det ju mannen som får allt kladd. Man kan liksom tacka för sig och vända sig om och somna. Man slipper gå upp och tvätta av sig och så menar jag. Det får mannen göra själv.
Höjden av feministiskt frigörelse det här med kondom egentligen!"

Jag tyckte detta lät så roligt så jag var bara tvungen att "citera".

Vad säger ni? Något för Feministiskt Initiativ (nä visst ja Feministerna skulle de väl heta nu?) inför nästa val!
Fria kondomer för alla kvinnor!

2 kommentarer:

Skrotmamman skrotar vidare - 14 månader mellan barnen sa...

LOL! Slut på kladdet för kvinnan, låt mannen ansvara för skyddet igen och kladdstädning!

Tova sa...

Haha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig