Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 25 december 2010

En mysig, mättande och lång jul

Vi har som tradition att fira julen hemma hos Makens syster och eftersom man inte vill att julen ska ta slut så sover vi alltid över där.
Morgonen börjar lugnt och stillsamt och sedan börjar barnen leka med sina nya leksaker.
De var faktiskt riktigt lugna och lekte med sina egna leksaker utan att bråka eller sno varandras saker.
Härligt!

Efter en sen lunch bestående av allehanda julmat såklart så var det då dags att packa ihop oss i bilen igen och bege oss hem.
Och så är vi då hemma igen, har packat upp alla julklapparna och lekt en hel del med barnens leksaker.
Till slut deklarerade dottern att hon var trött och inte orkade mer och så satte hon sig på sin lilla blåa stol och jag började plocka ihop pysslet som vi sysslade med.
Men se det gick inte för sig, hon ville sitta där och dirigera mig att leka vidare med hennes nya saker som hon inte längre orkade leka med haha

Så mycket de fick barnen och så glada de blev, båda två.
Sonen fick mycket saker som han glatt har lekt med (läs: skakar och smakar på).
Dottern fick en fin teservice med Pippimotiv som verkligen gick hem och jag blev bjuden på några koppar te såklart.
De två små dockorna hon fick döpte hon genast till Sena (flicka) och Pona (pojke) och det är så roligt att hon inte leker med den ena i taget utan att det alltid är båda som ska ha hakklapp och matas och bäras omkring på. Framtida tvillingmamma kanske?

Efter en sen middag och en filmvisning av dotterns julklappsfilm, Prinsessan och Grodan, har nu lugnet lagt sig här hemma och dagen har tagit ut sin rätt.

2 kommentarer:

Johanna - Tvåbarnsmamma i kamp mitt i kaoset sa...

Hihi va go du är söta!
Du målade ett leende på mina läppar denna kväll. :D

Anonym sa...

Hej, din blogg är nu godkänd och går att rösta på i Blog of the Year på Facebook!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig