Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 3 december 2010

Dag 09 - Min tro

Vet inte vad jag ska tro. Tror inte på EN gud och så, kanske händer inget när man dör, kanske föds man igen, kanske hamnar man någon annanstans eller så händer inget mer.
Hur som helst så känns det som om det inte finns någon anledning att älta det när man är i livet eftersom man kommer märka det när man dör (alternativt inte märker någon alls).

Vi firar julen ja, men av tradition, inte för att Jesus föddes då (fast det gjorde han ju inte egentligen, om han nu fanns). Av samma anledning gifte vi oss i kyrkan och döpte dottern, ja sonen ska väl också döpas så småningom. För att det är svensk tradition.

3 kommentarer:

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Firar också julen av tradition, för att det ligger i vår kultur, almanacka som hela yrkeslivet (löner, ob, ledigheter) bygger på.
Dock med en stor gnutta stress och ångest. ;-)

maria sa...

Tack för din kommentar, ja det är svårt att "hålla fint" nu när vädret är som det är, sist när jag var dit hade ju dessutom snön blivit mer till is...Så en spade kan nog vara på sin plats. Ledsen att höra att ännu någon förlorat det bästa man har, beklagar....
Tröjan på bilden är från HM, jag köpte egentligen min på Kappahl, men de ser likadana ut....Ekonmisk som jag är så hade jag en sådan där rabattlapp som man får därifrån så den kostade mig bara 90 kr, de finns i många olika färger...
Julen, ja usch, vi har tidgare år åkt till gran canaria istället för att fira den här, dansat kring en gran vid poolen, tagit ett bad i havet och sedan käkat julmat på hotellet alternativt käkat kinamat....Tycker inte om julen, och än mindre nu...Idag är det 9 månader sen jag förlorade anthony, och snart är det hans 11-årsdag...fy f-n...
Hur hittade du till mig förresten?Alltid "kul" att höra....
Kram

Cherin sa...

Tror att majoriteten av svenska folket har samma inställning som du har. få firar högtiderna för att de är så jättekristna. Jg tror snarare tvärt om eftersom man inte tror så mycket och de religiösa samlingstillfällena därför inte sker så ofta blir det ännu viktigare att fria tex jul eftersom det är en av de få tillfällen som familjen träffas och umgås.

SV: klockren koppling!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig