Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 28 november 2010

Dag 04 – Vad bjuder jag på för mat

Får alltid en svag släng av ångest när det kommer till att bjuda andra (än familjen) på mat.
Här hemma är det väl oftast maken som råddar upp menyn om det skall bjudas externt så att säga.
Som igår när han hade sin middag.

Men sist vi hade en matgäst hemma, långväga ända från USA, så bjöd jag faktiskt på min Tomat- och basilikapesto kyckling som jag skrivit om tidigare.
Det var väldigt uppskattat och gästen avkrävde mig hela receptet i detalj och skulle absolut laga det till sin blivande fru när han kom hem.

1 kommentarer:

Maria sa...

Sv: Nja, saffran finns ju att köpa här, men inte alls lika billigt som i Sverige. Mamma sa att man kan köpa det på ÖB för 10 kr påsen? Det är billigt det. Här hittar jag det på Worldmarket. Ett halvt gram kostar väl en 4-5 dollar. Det är det billigaste. Har hittat det på andra butiker och då kan det kosta 12 dollar! Inte klokt. Så mamma lovade att hon skulle skicka några påsar åt mig. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig