Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 23 september 2010

Faaaasligt trött idag

Och så sitter maken och säger att vi ska starta café!
Nä skämt o sido så sitter vi och tittar på "Kniven mot strupen". Vilket skitprogram! En sån rip-off på Gordon Ramsey´s program "Elake kocken" (Kitchen Nightmares).  Samma repliker och skämt, som inte alls funkar på svenska...
Förstår inte varför vi sitter och tittar på detta men antagligen för att ingen av oss har ork att engagera oss tillräckligt för att välja något annat haha
Märker ni att vi är trötta idag....ofta....

Sonen har varit väldigt vaken och smågrinig idag efter sprutorna igår och dottern har slutat sova på dagis för att kunna sova på kvällarna...
Vad gör jag då när jag hämtat henne på dagis? Går till parken!
Kanske inte så genomtänkt, första dagen när hon inte sovit på dagis...

Men hon hade roligt där! Och så träffade vi en vännina, hennes barn och make i parken och blev hembjudna på lite fika.
Verkligen jättetrevligt men tiden gick så fort och när vi skulle därifrån var det inte alls vad dottern hade tänkt sig.
Hon skulle minsann äta där och sova där osv...hahaha Knasfia!

Hastade hem med trötta dottern som inte ens "kunde" stå på ståbrädan till barnvagnen och skyndade mig med maten så att hon skulle få komma i säng.
Sen blev hon visst övertrött och ville inte sova :-)
Men det gick ganska bra tillslut och nu sitter vi här...för trötta för att bry oss om att vi tittar på skitprogram.

Men något positivt. Köpte hem Arlas smaksatta creme fraiche med getost, honung och rosmarin.
Gjorde det enkelt för mig med köttbitar och svamp som jag stekte upp och sen i med creme fraichen.
Potatis till det och det blev mumsigt. Det tyckte dottern och maken också fast dottern ratade som vanligt köttet efter två bitar. Hon gillar inte att tugga för mycket.
Finsmakaren vill ha kött som smälter i munnen. Eller så har jag närt en blivande vegetarian vid min barm. :-)

1 kommentarer:

Maria sa...

Sv: Taaack! Nej, jag har inte "kommit ut" på FB ännu. Vet inte när jag kommer göra det. Men jag är helt öppen på bloggen. Det känns som om jag inte vill att alla på FB ska få veta ännu. Kanske jag berättar när jag kommer in i v. 20. :-)

Fin blogg du har föresten! Är det ok om jag länkar från min?
Stor kram på dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig