Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 23 februari 2014

Ibland anstränger jag mig.

För att baka de Kladdkakedrömmar som jag hittade recept på hos Bambi nyligen så behövde vi bara en sak från affären (trodde jag) så i morse begav vi oss till affären, jag och sonen.
Väl där så var det såklart en del annat vi köpte också, så där som man alltid har en tendens att göra. Är det någonsin så att man går till affären för att köpa EN sak och faktiskt kommer ut ur affären med BARA den saken?!

I vilket fall som helst så kom vi hem och tog fram allt som skulle användas och sedan gjorde vi lite annat ett tag.

När vi, jag och barnen, sedan skulle till att baka så hade vi rört ihop allting och skulle sedan klicka upp kaksmeten på bakplåtspapper…..Varpå jag inser att vi inget bakplåtspapper har….
Så vi stängde av ugnen och begav oss iväg till affären igen.
Det man inte har i huvudet får man ha i benen ni vet.
Och nej, vi kom inte ut från affären med bara bakplåtspappret….

Jag tyckte smeten hade tjockat på sig lite medans vi var och handlade så jag spädde ut den lite men i efterhand tror jag att det hade varit bättre med den lite tjockare konsistensen på smeten då våra kakor blev aningen mer platta än de på Bambis bild.
Smaken var det dock inget fel på alls och de passade alldeles lagom att förvara i den burk som jag var och köpte igår på Boink, en underbar leksaksaffär som ligger i närheten av där vi bor.


Som ni ser på ena bilden så bakade jag även scones. Detta då dottern frågade häromdagen om vi kunde baka det. Det var inte igår som jag bakade det kan jag säga men nu blev jag sugen på att göra det då och då. Med lite parmesan i kanske….eller kanske något annat mumsigt…
Har du något förslag?


1 kommentarer:

Madde / Livet som mamma och lärare sa...

Det såg gott ut i alla fall och mysigt :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig