Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 20 januari 2014

Härligt att vara organiserad...

....även om det bara är i frysen haha

Igår fick vi äntligen tummen ur och frostade av den självavfrostande frysen...
Ja, även sådana behöver tydligen avfrostas när någon glömmer att skjuta in en låda ordentligt så att dörren inte går igen helt. Eller när ett litet barn får för sig att kika in i frysen (på jakt efter glass kanske...) och sedan inte stänger ordentligt.

Nu fick vi iallafall både tid och minugrader nog att ta tag i det hela.

Mycket blött blev det efter ett tag och det var inte för att vi inte hade fixat ordentligt så att smältvattnet skulle samlas upp...OCH säkrat med en handduk....nej, det var helt mitt fel.
Jag fick nämligen för mig att jag skulle tömma uppsamlingskärlet så att det INTE skulle välta och hälla ut allt vatten och självklart klantade jag mig och tappade taget så att kärlet välte....suck!

Nåja, vatten går ju alltid att torka upp.

När frysen var torr och fin så ville jag gå och lägga mig så jag tänkte lägga in alla frysvarorna igen. Tur att man har en smart make...
Man måste tydligen sätta på frysen och låta den bli kall först, tyckte han.
(Kände mig lagom dum där ett tag, som om det var första gången jag frostade av en frys typ...)

45 minuter senare kunde jag så äntligen sortera in allt i urtorkade lådor och ja, jag gick och öppnade den där frysen och kikade på det mycket tillfredställande resultatet en eller två gånger innan jag kom i säng.
(och i morse med, men säg det inte till någon ssshhh)

Tänk att man kan få så mycket rum över i en frys bara man organiserar lite. Nästan hela översta lådan är tom (den är dock bortklippt på fotot).

5 kommentarer:

Erica sa...

Åh, vi har planerat en avfrostning i drygt två år men något kommer liksom alltid i vägen...
Till Ingrids rum kör vi på plastbackar, och grov indelning av leksakstyp i dem, och bara man faktiskt stoppar undan sakerna blir det lätt att städa. Men det är som med frysen, det tar stopp på vägen, antar att det är ett familjedrag!

Maria i USA-gravid med twins. sa...

Skumt att man måste frosta av en självavfrostande frys... :D

Sv: Glittret hon fick I håret var spray glitter, så det satt rätt bra. Men hon fick ändå ta sig en dusch innan läggdags för jag ville inte ha det över hela hennes säng. Men fin var det så länge det satt i. :)

Lilith sa...

Det skulle jag också behöva göra, men skjuter upp det hela tiden. Men borde ta tag i det innan storhandlingen.

Agnieszka-2barnsmorsan sa...

Hej! Japp jag gör salvan själv! Ja det där med att frosta av frysen.... så tråkigt men såå härligt när det väl är klart!

kramar

♥ Sojka ♥ sa...

sv:Ja precis. Det svåra är ju att komma igång! Vad roligt att det gått så bra för dig! :)

Jag ska börja träna med sambon tänkte jag. Iaf en gång i veckan ska vi försöka få till det. Sen övrigt träna själv då vi har barnen så det blir ju svårt annars. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig