Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 28 september 2013

Vab, städning och äckligheter

I fredags blev det vab igen. Jag kom hem från torsdagens Bokklubbsmiddag och tänkte titta till barnen som sov så sött. Dessvärre var det bara en illusion då sonen var brännhet när jag strök honom över pannan.
Senare under natten vaknade jag tvärt av att han satt i sängen bredvid mig och hulkade.

Att jag ibland inte ens märker att barnen kommer in och lägger sig bredvid mig och ändå denna gång tvärvaknade och inom 5 sekunder hade lyft honom och rusat in i badrummet innan han hann börja kräkas är förunderligt. Kroppen väljer verkligen vad den reagerar på och när den väljer att bara sova vidare.

Eftersom han var ännu varmare nu och knappt klarade att stå upp så fick han en supp och vi satt ett bra tag på badrumsgolvet med en hink tills han kände sig säkert på att inte kräkas mer. Sedan kunde jag inte sova så mycket mer den natten eftersom jag låg och vakade över honom.

Under fredagens eftermiddag så steg hans temperatur snabbt upp till 40.1 grader och jag hann bli orolig och ringde maken när sonen tvärsomnade i fotöljen plötsligt.

Efter ytterligare en dos Alvedon började den oroliga väntan på om den skulle hjälpa eller om febern skulle fortsätta stiga. Sonen klagade på ont i huvudet så jag mina tankar gick mot hjärhinneinflammation och allt möjligt innan han någon timme sedan plötsligt var feberfri och jättepigg...

Hmm, barns kroppar fungerar på de underligaste sätt!

Under lördagen har han varit feberfri och precis som vanligt. Han har också börjat äta igen efter att inte ha ätit mer än ett par isglassar på hela fredagen. Hoppas att det bara var en sådan där liten febergrej som nu är över. Han har i allafall hela helgen på sig att vila upp sig.

Idag har jag, istället för att sitta med en feberhet pojke i famnen hela dagen, ägnat mig åt att städa.
En sådan där rejäl städning som jag inte kunde låta bli att ta kort på efteråt och lägga ut på instagram. Knäpp man är!

Sedan har vi då de där äckligheterna.... Dotterns val att ta en hembakad muffin och lägga på passionsfrukt på den. Behöver jag säga att jag tyckte det såg ut som om hon nyst över hela muffinsen.... Bläää!


0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig