Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 24 april 2013

Det enda rätta.

 

Jag har idag läst färdigt en mycket spännande bok, "Det enda rätta" av Susanne Boll som kommer finnas i boklådorna i maj.
 
Den var inte spännande som kriminalroman eller något som Stephen King skulle kunna skriva utan för att det var spännande livsöden och tankegångar som man fick följa hos personerna som berättelsen kretsar kring.
Jo, lite psykoaction fanns där också förstås.
 
3 kvinnor vars liv berörs på olika sätt av händelser i de andra kvinnornas liv skulle man kunna säga. För att förenkla historien ganska mycket.
- Maria, psykologen med dödsångest
- Helmi, läkaren på onkologen
- Isabelle, förskolläraren

En persons kris leder till en annan persons kris osv. Vad är rätt i ditt agerande om det kan beröra en annan människas liv och hur kommer man egentligen fram till att man ska följa det man beslutat när det inte bara rör en själv? När någon annans liv kan sättas i fara.
 
Trots att boken var väldigt lätt att fastna i så behövde jag ibland ta beslutet att lägga ner den eller så blev jag tacksam när jag kom fram till min tunnelbanestation så jag var tvungen att lägga boken i väskan. Just för att historien fick mig att fundera väldigt på varför personerna reagerade/agerade som de gjorde och jag undrade då också hur historien skulle kunnat utvecklas om andra beslut togs, om det som utspelade sig hade slutat annorlunda...
 
Det här var en bok som jag fick lite ångest över när den var på väg att ta slut. Jag hade fäst mig väldigt vid historien/personerna och hade det varit en film så hade jag absolut börjat höra mig för om de kanske höll på att göra "Det enda rätta 2".
Jag vill fortsätta följa dessa 3 kvinnors liv! Och hur gick det egentligen med gravida Anna?!
 
För att läsa förlagets "baksidestext" så kan du gå in på Damm Förlag
 
Det enda rätta av Susanne Boll

4 kommentarer:

Emelie sa...

Den låter invecklad, men väldigt intressant!

Anette sa...

Har också precis läst boken och gillad den starkt. Livsöden som skulle kunna drabba vem som helst.

Vardaglig, naken och spännande

http://boklusensboksida.blogspot.com

joi sa...

svar: Jaha.. är det så det är! Tack för att du berättade hur det ligger till. Då ska vi fixa det fortsättningsvis.

Marie-Louise sa...

Tack för ditt boktips, den här boken vill jag verkligen läsa. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig