Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 18 februari 2013

En hjälpande hand och allmän förvirring.

Idag lyckades jag på ren reflex hindra en gravid kvinna från att ramla pladask framåt när vi båda var på väg nerför en trappa till tåget. Det var något som gjorde mig så skakis och förvirrad så jag därefter gick och klev på helt fel tåg och upptäckte det först efter några stationer.

Jag reagerade på att någon bredvid mig i trappan snubblade till, vände mig ditåt och hann även se en stor mage innan jag reflexmässigt kastar ut armen och rycker tag i kvinnans jacka när hon faller framåt och drar till av all kraft. Hon hamnade istället på rumpan på trappsteget bakom.

Hon var tacksam för hjälpen och gick sedan iväg till sitt tåg och jag blev helt skakis och gick till helt fel tåg....
Till saken hör att jag själv fallit i en trappa när jag varit höggravid och den otäcka känsla som jag fick då kom tillbaka otroligt starkt när jag och kvinnan konstaterat att hon mådde bra.

Den gången föll jag som tur var mer åt sidan än framåt vilket resulterade i att magen fick sig en liten smäll mot ledstången och jag lyckades få tag i ledstången och hålla mig någorlunda upprätt.

Man har liksom inte riktigt samma tyngdpunkt i kroppen när man bär på en stor mage som hänger därfram så det är svårt att återfinna tappade balanser minst sagt.

Hoppas bara att kvinnan slapp få så ont i ändalykten.

2 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

OOps tur att du var där kram Diana

Marie-Louise sa...

Åh fy vilken hemsk känsla, tur du fanns där och kunde ta emot. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig