Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 11 november 2012

Äntligen så är det dags! (Men oj vilket jobb det innebär!)

I helgen håller vi på att tömma övervåningen och sovrummet nere inför att målaren ska börja med totalrenoveringen på måndag.

Snabba puckar blev det eftersom allt bestämdes i fredags eftermiddag då målarfirman, som hyresvärden rekommenderade, äntligen fick ok från just hyresvärden gällande kostnaden och vad som ska ingå i renoveringen.
Det bestämdes att hela härligheten ska totalrenoveras!

Hade varit ännu härligare om de kommit fram till det redan innan vi flyttat in och bott här i 1,5 månad, men det är klart att vi är glada ändå.
Det är bara det att det är en aning jobbigt att få plats med hela övervåningen på nedervåningen och att flytta allt fram och tillbaka
under veckan som går då målaren börjar med övervåningen och ett sovrum nere under måndag och tisdagen för att sedan ta kök, hall och badrum nere under onsdag och torsdag och sedan finalen på fredag.....
Då vi måste tömma vardagsrummet så han kan få in en ställning så han kan nå överallt. Vi har nämligen fri takhöjd hela vägen upp till övervåningen i vardagsrummet.
Härligt men svårmålat om man uttrycket det enkelt.

All möda kommer säkert vara värt det om sisådär 2-3 veckor när vi också får tillbaka alla dörrar och garderobdörrar från "lackeraren" och har ställt i ordning allt igen!

Jag längtar!!



Som ni ser var det en liten herre som hittade sig ett litet krypin i klädkammaren som vi nu packat absolut full med allsköns kartonger.

2 kommentarer:

SiA sa...

Det var snabba puckar! Själv är vi snart klara med allt vad renovering heter! Vi har byggt ut huset och totalrenoverat den gamla delen. Efter två års hårt slit, blod, svett och tårar kan vi börja pusta ut så smått! Men det är så härligt att få allt fräscht och nytt!

Ha en skön kväll!

/Wiveca

Fnulan sa...

Ja du... tell me about it......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig