Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 7 september 2012

Igår fick jag frågan igen...

Slappa magmuskler och en fin "liten" barnbärarpåse på magen gör att jag då och då får frågan om jag är gravid.

Igår fick jag frågan igen.

De som frågar är inte folk som inte sett mig på länge utan sådana där "everyday folks" och jag blir inte arg/ledsen/sårad utan bara förundrad.
Jag har ju liksom sett ut så här åtminstone de senaste 2 åren!

Innan graviditeterna så har kanske "magpåsen" varit lite mindre men överviktig har jag ju varit lääänge.
Jag som till och med häromdagen funderade på om jag eventuellt gått ner något (typ 2...) kilo men det kanske är tvärtom, vad vet jag....Äger ingen våg sedan barnen upptäckte hur kul det var att "leka" med den.

Det har varit ganska befriande att inte ha en våg om jag får säga det själv. Jag trivs i min kropp, även om jag egentligen skulle vilja kunna röra mig lite lättare och enklare kunna köpa lite snyggare kläder.
Men det handlar inte om hur jag trivs i mina kilon egentligen utan mer om att jag tränar för lite kondition och att klädproducenterna förväntar sig att man är 2 meter lång eller automatiskt tycker om konstiga mönster och tält om man väger som jag gör.

Vad jag egentligen vill säga med det här inlägget?
Vet inte riktigt, kanske att det ÄR ok om du tycker att jag ser gravid ut då jag VET att det kan se ut så men du behöver inte fråga för jag ska inte ha några fler barn.
Och att jag trivs med min kropp ändå.




4 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Jag är en sådan som faktiskt tar åt mig och blir lite ledsen om någon frågar mig om jag är gravid. Det blir lite så här: "jag vet att jag är tjock men du behöver inte berätta det" känsla som jag får. Kram vännen

Madde / Mamma och nybliven fröken sa...

Jag tycker det är oförskämt att fråga sånt. Har också fått frågan då av folk man inte känner. Min kompis som är pinnsmal fick också frågan en gång. Man blir ju sårad av sånt, jag tänker svara: NEJ jag är bara fet nästa gång jag får den frågan. Sedan det syns ju om man är gravid eller bara lite "magsvullen". Det är skillnad tycker jag. Min mage växer till sig vid mens (normalt) samt om man sitter ner får de flesta kvinnor lite mage. Hur som helst så tycker jag de är oförskämt, man frågar inte sånt. Den som är gravid kommer ändå tidsnog att tala om det, den som inte är det kommer inte säga något. Jag frågar inte sådant och har aldrig gjort.

Ewa (mamma till 6 döttrar) sa...

Åhhhhh gud jag har verkligen gjort bort mig EN gång..
Frågade en bekant... Det allra djävligaste var att jag visste att de hade försökt få barn JÄTTELÄNGE.. och så träffade jag henne på badstranden med en "riktigt" gravidmage..alltså jag kunde ha lagt pant på att hon var gravid...
Säger glatt: Men oj vad roligt att ni ska få bebis..
Varpå hon säger: Neeeej det ska vi inte..
Och jag ville DÖ på kuppen!! Skämdes som en hund och med all rätt!! Man ska INTE varken säga eller fråga... Är du gravid/ska ni ha barn??
SKÄMS på mig!!

Och du, jag har ALDRIG varken före eller efter gjort om misstaget.. utan nu får den som är gravid faktiskt berätta själv om de vill att jag ska veta..

För jag vågar absolut INTE säga eller fråga!!

Kram

Maria sa...

Jag tycker det är en väldigt otrevlig sak att fråga nån, om man inte är 100% säker liksom. Jag blev tillfrågad om jag var gravid efter att lagt ut en bild på mig där jag var lite uppklädd. Det var en fredag...måndag började jag träna igen. Det motiverade mig att börja igen. :/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig