Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 13 februari 2012

Det blev en lugn och skön morgon.

Barnen verkar ha fått till någon form av intern väckarklocka nu som faktiskt väcker dem vid rätt tid på morgonen.
I dag blev jag väckt av sonen 10 minuter innan min egen klocka skulle ringa då han satte sig upp i sin säng, själv tände den lilla lampan på sin "speldosa" och sedan satte igång en av varianterna av klassisk musik som den kan spela.

Det var ett mysigt sätt att vakna på och det varma ljuset från hans lampa var precis lagom för att ögonen skulle vänja sig innan man klev ut ur sovrummet och tände en riktig lampa..
Att sonen själv såg så go och glad ut när jag sa godmorgon till honom förgyllde dagens start extra.

Vi klev upp, hälsade på maken som var i vardagsrummet och så bytte vi lite blöja och började plocka fram frukosten.

Då hör man ljud och sedan stamp i golvet som inte kan betyda annat än att dottern har vaknat. Hon ropade inte efter mig, som hon ofta gör, utan nöjde sig med att klampa in i köket där vi var.

Trots det morgonhumör som hon brukar ha så var hon idag inte alls surig utan berättade vad hon ville äta och sedan flöt morgonen på bra.
Den enda som inte riktigt var samarbetsvillig var sonen som blev helt lealös när vi skulle försöka få på honom overallen. Han verkade inte helt med på noterna men han använde i allafall inte rösten till att protestera och när overallen väl var på så gick resten bra.

En annan lugn och skön del av morgonen var att jag fick skjuts av maken till jobbet. Att slippa byta färdmedel och trängas med folk och istället prata lite med honom och hålla hand var riktigt mysigt!

Bra start på dagen!

1 kommentarer:

Linda aka Javamorsan sa...

Tycker det är skönt ibland att bli väckt så där :)

Härligt att få åka med maken också!
Hoppas du på detta haft en fin dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig