Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 15 januari 2012

Har ni också svängdörr in till toaletten?

Här hemma är det som om vi har svängdörr in till badrummet när än jag behöver gå på toaletten och barnen är vakna.
Det spelar liksom ingen roll vad de sysslar med när jag bestämmer mig för att besöka just det rummet för det är som om det går någon tyst signal genom lägenheten och så infinner de sig. Om inte båda två så åtminstonde en av dem.
Då skall det pratas och visas saker och precis som jag läste hos Erika så känner jag att jag kan citera det hon skrev rakt av:
 ......försöker dra ut allt papper på toarullen, hoppa sönder badrumsvågen, klämma ut vatten ur badankorna och sörpla i sig det.....
Här hos oss har de verkligen också hoppat sönder badrumsvågen. Jag trodde det var batteriet som var slut men när jag äntligen kommit ihåg att köpa ett nytt så upptäckte jag att vågen inte fungerade ändå.

Försöker jag stänga dörren om mig så låter inte ilskan, över att bli utestängda, vänta på sig. De står där och bankar på dörren eller ja dottern klarar ju av att öppna dörren och så väller de in.

Häromdagen satt jag därinne och hade inte stängt dörren om mig, då hör jag maken ifrån vardagsrummet.
Konstaterande frågar han om jag sitter och kissar.....
Skämdes lite och skyllde på "arbetsskada", för när det är andra hemma så brukar jag faktiskt stänga om mig och hoppas på att barnen skall vara för upptagna för att höra den där tysta "nu är mamma på toaletten och måste störas"-signalen.

En mycket mystisk sak är ju ändå att den där svängdörren som verkar finnas när jag besöker just det rummet i lägenheten, inte alls verkar finnas när maken besöker samma rum.....

7 kommentarer:

Maya sa...

Haha...är nog lite så här med, går någon på toaletten så behöver alla andra något just då som finns där inne :P

Färdig pizzadeg är kanon bra när man är stressad eller inte har ork att fixa någon själv men dyr, tar som sagt lite tid att göra egen men värt det! Vi har testat en sort som vi gillade starkt.. sara lee (Grön förpackning) tror jag den hette... blir fluffig och god botten och tomatsåsen var lika god som hemmagjord!
Men Mian bad om att få recept på hela "kittet" så det var bara att skriva ner till henne. :P
Ha en fin söndag!
Kram

Linda w L2K sa...

Det är lika illa här! Malin gallskriker när jag går in fast tystnar när hon upptäcker att jag stänger. På senare tid har jag börjat låsa för att verkligen få vara ifred. Är ju bara där jag kan stänga in mig... Men nu har Emilia kommit på hur hon öppnar dörren = ingen ro...

Riktigt drygt är det! ;o)

Marie-Louise sa...

Det var likadant hos oss när barnen var små - men bara när jag var på toa inte när maken gick dit. Väldigt konstigt...

Linda aka Javamorsan sa...

Längesen jag gav upp hoppet om att få gå på toa ensam! Nu har jag dessutom inget lås på toadörren en gång.
Var tvungen att ta bort det då min lillas hobby var att låsa in sig och göra bus!! Fick panik och låset rök!

Susan sa...

Haha.....så var det här också förr. Händer fortfarande ibland men inte så ofta som förr=)

Kramar

LILITH - Mamma med Borderline sa...

Det har aldrig varit något problem här hemma. Är dörren stängd och låst så är den stängd och låst och då kan man skrika sig blå, den öppnas inte för det. Så när jag vill ha en lugn stund låser jag in mig där fem minuter och spelar enarmad bandit på telefonen :)

Maria sa...

Hahahaha! Så är det här också! Vet inte vad det är som är så intressant med toaletten alltså. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig