Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 22 december 2011

När en bok bara dör.

I bokklubben har vi, till nästa träff, bland annat boken "Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" av Ann Heberlein på att-läsa-listan.
Första halvan har gått ganska lätt att läsa, intressant, annorlunda språkbruk osv...men så plötsligt så "dör" boken för mig.
Jag kan bara inte hitta flowet när jag försöker läsa och jag känner att mycket är upprepningar och självömkan.
Nu är ju boken hennes förklaring till varför hon känner som hon gör så det är väl helt på sin plats med självömkan i just denna bok, men jag klarar bara inte att fortsätta att läsa den just nu.

Så jag lägger den på hyllan och hoppas på kanske hitta tillbaka till den om en vecka eller så.
Hoppas kan man ju alltid, men det ska i så fall vara bara för att det är just till bokklubben som jag läser den. Annars brukar man ju inte hitta tillbaka till en bok som man slutat läsa för att den var tråkig....

Snart så blir det istället en annan bok som hamnar på min pall vid badkaret. Frågan är vilken det blir av dem jag har införskaffat.

Kommer aldrig mer igen av Hans Koppel, en bladvändare om en hustru som försvinner. Eller har hon försvunnit?
[geim] av Anders de la Motte som Svenska Deckarakademins pris för Bästa Debut år 2010.
Harem av Jillian Lauren, en sann historia om en 18-årig kvinna som får erbjudandet att komma och bo i sultanens palats i Brunei.

Har du läst någon av böckerna i detta inlägg? Vad tyckte du?

4 kommentarer:

Linda aka Javamorsan sa...

När det gäller att läsa måste jag vara på humör för den typen av böcker annars går det inte. Skall läsa den en vacker dag bara för att.

Hoppas din torsdag vart fin Kram

Fnulan sa...

Jag hinner ju aldrig läsa :(((

Linda sa...

Hoppas du hittar tillbaka till boken! Jag brukar, även om boken är knasig, ändå vilja veta vad som händer...

JA, vår tillökning är spännande, jag berättar nog i morrn :)

Andreas sa...

Läsa är härligt, har börjat göra det på "äldre" dar. Förut läste jag inget alls...nu läser jag en hel del. men bokklubb har jag aldrig vågat mig på : )

Passar på att önska dig och familjen en riktigt God Jul! Hoppas ni får massor med mys och god mat. Vi ska iväg till familjerna, så det blir en hel del farande och flängande för vår del. Mindre kul, men tack och lov är det bara jul en gång om året : )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig