Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 31 december 2011

Mycket trevlig och sedan lagom lugn.

Kvällen firades hos "familjen Linda".
Väldigt god förrätt!
Väldigt god varmrätt!
Och en väldans god efterrätt!
Linda hade gjort små singel-cheesecakes med färsk frukt och riven choklad. En per person var verkligen alldeles lagom mycket. Det var tur det för annars hade man säkert tagit en stor bit och satt i sig hela fast man redan var proppmätt, sånt där som är lätt hänt liksom.

Sedan umgicks vi lite medan de små barnen lekte och bråkade och lekte lite mer.
En trevlig kväll i goda vänners lag.

Vi valde dock att åka hem ganska tidigt, vid 21-tiden, för barnens skull.
Det är lite enklare att bryta upp när barnen inte redan har slagit om och bara blivit alldeles övertrötta (och trotsiga).

Barnen somnade såklart i bilen på vägen hem men dottern vaknade när jag hade lagt henne och skulle krångla av jackan.
Hon bad så snällt att få komma upp och sitta med oss ett tag och jag trodde nästan att hon skulle klara att vara uppe till tolvslaget men lite mer än en timme innan så kröp hon ihop intill mig och somnade så sött.

Appropå somna, ni kunde ju se i förra inlägget att min dotter ibland inte har det minsta problem att somna....på de märkligaste ställena och i de märkligaste ställningarna.


0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig