Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 11 december 2011

Att göra av med den sista energin.



När maken gick och lade sig med sonen, för att få honom att sova med risk för chans att själv somna, så hade jag fullt sjå att få dottern att varva ner.
Jag och barnen var en stund hos min mamma och hälsade på och gick sedan upp till Västermalmsgallerian för att kika på vad dottern skulle fastna för i en leksaksaffär. Lite som "julklappsönskelista live" kan man säga.

Vi hade det mysigt och roligt på vägen hem och en väldigt bra eftermiddag och kväll. Efter en underbar dag är det ibland lite svårt att komma till ro med tanken att dagen är slut och att det är dags att sova.
Så med mig hyschandes för att hon inte skulle störa/väcka lillebror (och pappa) så lät jag henne rasa av sig den sista energin hon hade och när hon plötsligen landade i mitt knä i soffan så lät jag henne sitta och där somnade hon ganska snabbt in. Mys!

Jag satt kvar med henne i famnen en stund njöt av närheten innan jag bäddade ner henne i hennes säng. Eller snarare lade henne ovanpå täcket eftersom hon alltid är så varm när hon sover och faktiskt somnade i sin nya pyjamas. Hon som aldrig vill ha pyjamas men ändå bad om en när pappa var på tjänsteresa.


Mitt eget trötta anlete bjuder jag friskt på.

2 kommentarer:

Sara, mamma till tre små troll sa...

Vi äger inte heller några pepparkaksformar men min mamma fick låna några av en vännina, tror jag sk fråga vart hon köpt dom för det är roligt med lite annat än bara granar och grisar med :P

emma sa...

Kikar tillbaka och hoppas du får en fin dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig