Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 1 november 2011

Hej Herr November!

Känns konstigt det här. Att det är november redan!
Jag tror att en del av den konstiga känslan ligger i att det ännu inte fallit någon snö här där vi bor. Inte ens lite.

En aning konstigt är det också att sonen vaknade ca 05.45 i morse och det gick då inte att få honom att somna om. Inte ens med en flaska mjölk/ersättning (han gillar inte välling).
Den flaskan slurpade han snabbt i sig och ville sedan kliva upp ännu mer kan man säga.
Det var bara att kapitulera.

Förstår han inte att, om det inte varit vintertid, han faktiskt kliver upp kvart i 5! Sannslöst.
(edit: Linda rättade mig i en kommentar här nere. Det var ju såklart 6.45 han vaknade "sommartid"...
Ja allt har sin förklaring. Det är nog bara jag som är trött.)
Den dagen dessa barn är tonåringar och vill sova hela dagarna.....då är det en morsa fylld av hämndlystnad som kommer klampa in i deras rum, rycka av dem täcket och skrika efter frukost osv..
(Förhoppningsvis har jag då ännu ingen blöja som jag försöker rycka av mig så vi kan hoppa över den biten)

Nåja, dagen har börjat bra iallafall.

3 kommentarer:

♥ En pojkmammas vardag ♥ Flytten till torpet närmar sig!! sa...

Haha, det där har jag berättat för mina barn med. När dom är tonåringar ska jag komma och sprattla runt i sängen klockan 4-5 på morgonen ;)

svar: Haha! Här hemma är vi ganska vana att ha skorna full med leksaker ... mer vanligt än ovanligt ;)

Kram

Madde / Mamma och blivande fröken sa...

Är ingen snö här heller. Visserligen är det inget jag sörjer, jag är en typisk sommarälskare och tycker att vintern är för lång, just nu njuter jag. Dock brukar den första snön ha fallit vid den här tiden i Dalarna. Men ännu inget spår, för mig får den gärna vänta tills den 23 december och försvinna den 25:e :-p

Linda w L2K sa...

Men du, han vaknade ju faktiskt 6:45 sommartid... Så jag tycker han sov bra! ;o)

Och visst är det skumt att det redan är november... Jag gick med bara kofta över linnet igår!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig