Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 17 oktober 2011

Jag började skriva ett helt annat inlägg men så plötsligt kommer jag på....

Idag känner jag att jag nog inte hinner gå speciellt mycket för att få ihop min steg till Willvin Walkersutmaningen. Jag jobbar på ordentligt, kroppsligen, ändå. I morse kom jag nämligen plötsligt på att det är redan i morgon som "gubbarna" kommer för att dra det där "snabla" bredbandsnätet runt i vår lägenhet.

Alla möbler som står mot de väggar där de ska dra kabel måste flyttas och det är såklart inte bara i ett rum man skall ha detta uttag utan det skall dras i ALLA RUM!
Och det är minsann inte bara att dra ut dem eftersom de är fulla med grejer eftersom dessa möbler såklart råkar vara:
  • En lång, tung hallmöbel full med grejer - Grejerna måste ut annars går det inte att flytta möbeln. Det bästa med detta är att vi måste ställa den för toadörren i morgonbitti så vi kommer med säkerhet veta att toaletten är ren när vi kommer hem igen också....Har varit med om äckelheter när hantverkare "lånar" toaletten....
  • En hylla (tack och lov utan allt för mycket krafs i)
  • En tung, lång, liggande hylla med alla leksaker i. Självklart utan baksida så allt riskerar att ramla ur om man bara skjuter på den.
  • Ett vitrinskåp. Går förhoppningsvis bara att skjuta undan.
  • En hylla med böcker och annat vardagsrumskrafs ni vet. Måste tömmas och skjutas undan.
  • En byrå med tv på måste flyttas från sovrummet, förmodligen ut i vardagsrummet.
  • En garderob måste tömmas och flyttas mot sängen och sen får vi hoppas att hantverkarna inte är allt för bredhyddade (finns det ordet?) för annars får de svårt att jobba därinne...
  • En "hylla" med specerier måste flyttas på i köket och förhoppningsvis finns det ett uttag där bakom som jag tycker mig minnas....annars blir det en hel del pyssel för att komma åt det andra om man säger så....
  • Och sedan det jobbigaste av allt... Två stora billyhyllor (inte den smala sorten) absolut knökfull med böcker skall tömmas och flyttas inåt i rummet.
  • Där bakom finns det med största säkerhet inget uttag så då måste även tv-bänk och en hylla till flyttas för att komma åt det uttag som ligger i andra änden av rummet....
Nu är det ju så att det liksom inte finns så väldigt mycket tomma uttrymmen i den här lägenheten så jag är lite smått förvirrad över vart allt ska ta vägen som måste flyttas undan och packas ner tillfälligt!

Nej, vet ni vad? Jag är just nu väldigt, väldigt mycket för ett synnerligen spartanskt boende med (på sin höjd) varsin säng. Kuddar på golvet att sitta på och kanske en kistan med lite smått och gott som kan vara bra att ha.
Vem behöver resten liksom.....

Undrar om vi ska ta och flytta om så ungarna får det stora rummet på en gång? Haha skojar bara!

1 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Hehe! Innan jag läst klart tänkte jag just det du skrev sist! Passa på säger jag!!!
Jag har lite tid över om du vill ha sällskap nån dag. :o)

Om ni ändå ska hålla på och flytta runt är det ju lika bra att ta allt på en gång ju! ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig