Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 20 oktober 2011

Detta med väntetider.

Det blev ingen pakethämtning idag. Det hanns inte med eftersom dotterns läkartid "drog ut på tiden" så vi var tvugna att ta bussen direkt hem istället för tunnelbanan och gå via utlämningsstället.

Jag tog dottern med mig till Öppna Förskolan idag för att umgås lite hon och jag samt av den enkla anledningen att hon verkligen har saknat den öppna förskola som hon och jag gick till väldigt ofta under 2 år och som hon ibland följde med till då och då även när jag var föräldraledig med sonen.

Efter att vi lunchat där var det dags att röra sig mot vårdcentralen då sköterskan vi pratat med på morgonen bett oss komma och anmäla oss i kassan en kvart innan läkartiden.
Sagt och gjort så stegade vi fram till kassan ganska precis en kvart innan, anmälde oss och blev hänvisade till väntrummet.
Där satt vi sedan och väntade.
Och väntade.
Och väntade.

Det var inte så att väntrummet var fullt av folk utan det var bara 2 personer som blev "utsläppta" och 2 personer som blev "uppropade" under tiden vi satt där.
När 45 minuter gått och det alltså gått 30 minuter efter den bokade läkartiden så frågade jag en av läkarna som släppte ut sin patient om de var kort om folk idag eller om vi blivit bortglömda.
Då visar det sig att hon trodde att det kanske var till henne vi skulle och så gick hon och kontrollerade detta och kom sedan tillbaka och släppte in oss.

Hon klämde och kände på dotterns fot efter att ha konstaterat att hon också kunde se att dottern haltade, knep med/drog in tårna och gick stödd på ytterkanten av foten. Sedan sa hon att eftersom fläcken/svullnaden, som hon hade under foten i måndags, var borta och foten var normalvarm så var det ingen infektion utan hon sa de magiska orden som säkert uttalas ett stort antal gånger per dag på liknande inrättningar:
Vi får avvakta 2 veckor och se om hon fortfarande har samma problem. Om det blir värre så får ni återkomma eller vända er till akuten.

När jag frågade vad vi kunde göra under tiden då eftersom det ju inte kunde vara bra att gå så länge med indragna tår och sne fot så rekommenderade hon oss att massera fotvalvet och flexa fot och tår varje kväll innan läggdags.
Så det gjorde vi idag och dottern var väldigt med på det hela och såg ut att njuta av massage och flex.

3 kommentarer:

Sara, mamma till tre små troll sa...

Va kul att du är med och tävlar, lycka till :)

Maya sa...

Inte kul att de har ont, men hoppas det hjälper med flex och massage!
Ha en härlig fredag!

cammie sa...

whaaa!? det var det värsta. haha. Ingen annan reste sig? skam är det ta mig tusan =/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig