Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 9 september 2011

Långt in på dagen redan...

När man somnar innan sonen under läggningen, sisådär 19:30, så är det lätt hänt att man vaknar strax innan 5 och förblir vaken.
Maken som höll på att göra sig i ordning för att ge sig iväg kom in och satte sig på sängkanten så vi pratade lite, om något oväntat och obehagligt han upplevde utanför sitt arbete dagen innan, beundrade barnen (som vanligt när de sover haha) och sedan gav jag upp och gick upp.
Att få stå i köket och konversera med sin make i lugn och ro kändes nästan lyxigt....om det inte varit så tidigt.
Plötsligt hör vi små fötter som tassar sig fram till köket och in trippar vår söta, nyvakna dotter med håret på ända och små, små ögon kisande mot ljuset.

Jag vill titta på "bompa" på pappas dator, i soffan, i "varfvarsrumme"!
Ok, tänkte jag. Få henne i liggande läge igen så kommer hon somna om eftersom det är så väldigt tidigt.
Jag förberedde dator, puffade till en mysig kudde och bredde över ett täcke.
En halvtimme senare hade hon fortfarande inte somnat och inte låtit mig slumra i soffan bredvid henne heller eftersom det alltid finns såååå mycket att prata om när man är 3 år.

Då, fortfarande alldeles för tidigt, vaknar lillebror.
Och så var dagen igång. 3 timmar innan lämning på dagis....

2 kommentarer:

Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset sa...

Hihi ja WfE var bra den, men gillar du inte Remember me?? :O

Ha en fin dag söta!

Fnulan sa...

Fantastiska magiska ungar!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig