Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 19 augusti 2011

Men äsch då!

Väntade, undersöktes lite med blodtryck och sådant, väntade lite mer och skulle sedan läggas på en brits i korridoren istället för i det rum jag redan lagts i.
När de kört ut mig ur rummet så hade min tilltänkta plats i korridoren fyllts av någon annan.
Eftersom det var sista korridorplatsen rådde en viss förvirring innan ett annat rum hittades och därinne fick vi återgå till väntan.

Undersöktes lite snabbt av en ST-läkare som sa att en kollega skulle komma och titta alldeles strax.
Den "straxen" var ungefär lika lång som en "akutstrax" brukar vara så när de efter en timme inte kommit fram till någon kollega som hade någon vettigare att kika efter så hade de ringt till det andra sjukhuset och efter en "snabb konsultation" konstaterade de att jag måste åka till akuten på det andra sjukhuset, längre bort, istället eftersom de inte sysslade med den sorts operationer som jag gjort på det sjukhus vars akut jag befann mig på...

Hmm... Nu var det väl ingen operation jag skulle göra utan ett par stygn som skulle sättas tänkte jag men man vill ju inte gärna lägga upp rumpan i vädret och kräva att de tar fram sy-kitet
om de nu anser sig inkompetenta.

Så i morgon bitti tar vi nya tag och så får jag skjuts till den andra akuten...ska kanske ta mig en extra smärtstillande och ytterligare en sittkudde med mig.
Det var därför vi inte åkte den längre vägen på en gång.

Jag har lite svårt att sitta liksom.

6 kommentarer:

Maya sa...

Det där låter ju inget vidare!
Jag hoppas du får den hjälp du behöver!
Badring kanske du kan sitta på :) de är mjuka :)
Ha en fin fredag så gott det går!
Kram

Marie-Louise sa...

Nej men fy låter inge vidare. Hoppas de kan fixa till det snabbt och bra imorgon och att du snart slipper ifrån dina smärtor. Och ja ta du en extra värktablett, det har jag gjort idag ;) Kram

Linda w L2K sa...

Lider med dig... <3

Skrotmamman skrotar vidare - fullt ös sa...

Att jag blir upprörd är bara förnamnet. Jag tycker att det är läskigt och skrämmande vad som händer inom vår sjukvård (samt att ingen bryr sig eller lyssnar) det är väl lika som hacket mot sjukskrivna/Försäkringskassans sena handläggningar: man bryr sig inte förrän man själv drabbas och de håller inne ens ersättning tex.

Anonym sa...

Men herregud - vad sjutton råkar du ut för egentligen?! Och varför drabbar allt dig?!

Håller mina tummar för morgondagen och hjälp att bli smärtfri och få lite ordning på såret!

Trillingnöten sa...

Det är helt jäkla galet!! Hur fan tänker de?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig