Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 31 augusti 2011

Gone crazy with the baking.

Ibland när jag får för mig att baka något så kan jag bara inte hålla mig till receptet.
När muffinsen som jag och dottern gjorde någon dag efter att jag kom hem från sjukhuset, sjönk ihop och blev allmänt konstiga (fast jag faktiskt höll mig till receptet) så pass så hon inte ville äta dem fast hon flera gånger bad att få en och bara tog en liten munsbit, så borde jag denna gång verkligen ansträngt mig för att lyckas....

Istället ställer jag mig med mitt vanliga sockerkaksrecept och häller i lite kardemumma, kakaopulver och till sist hällde jag i lite hackad choklad precis innan jag skrapade ner smeten i formen och ställde in den i ugnen. Inga mått användes.
Smeten smakade gott, lagom av allt, så jag har goda förhoppningar men man vet liksom aldrig förrän man skär upp den där första biten och smakar.

Dottern är min domare, återkommer med utlåtande.

Inte min muffins men så såg de ut, mina var dock mycket torrare.
Källa med recept som låter supergott!

2 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Okej då väntar vi på dotterns utlåtande. Fast hopsjunkna chokladmuffins får jag också om jag har hackad choklad i, de blir typ som kladdkakemuffins. Kram

Louise sa...

Sv: Det var helt okej! :)Hur hittade du till bilden förresten? Googlade du typ dumlemuffins eller något? Kul att veta bara! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig