Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 22 augusti 2011

Förvirrad mamma klarar inte av att läsa innantill.

Dagis skulle vara stängt idag. Det var jag övertygad om och tog båda barnen med mig till Skärholmen för min första utflykt utan bil och sällskap sedan operationen.

Jag var ute efter en regnoverall eller regnkläder överhuvudtaget till sonen som börjar dagis på onsdag.
Kikade runt lite men fann bara en fleecetröja som också behövdes och två billiga mjukisbyxorn till sonen. De hade 20% på detta på Åhléns så det kändes bra.

Efter lunch med jätteledsen dotter som fick precis det hon ville ha men ändå inte ville äta det..suck...
Sedan lämnade vi igen biblioteksböcker, med lite separaionsångest från dotterns sida. Det blev inte bättre när jag upptäckte att jag glömt bibliotekskortet hemma så vi inte kunde låna nya böcker.


Åååh men mamma! Vad klantig du ääär!
 
 Ja det får jag väl hålla med om.
Men jag är iallafall inte "pinsammig" som hon kallade sin pappa för i morse. Jag kan inte komma på nu vad det var han gjorde som var pinsamt men jag uttryckte iallafall en lättnad över att det inte var jag som var den första att kallas för pinsam haha

När vi sedan kommer hem med en väldigt värkande bakdel hos mig, en massa Zzzzz från vagnen och sonen och en go och glad dotter så slänger jag mig i soffan (läs; sänker ner mig mycket försiktigt efter att ha tagit en värktablett) så får jag minsann läsa i svar på min statusrad från morgonen att dagis inte alls var stängt idag utan bara skulle stänga tidigare. Vilket de gör en gång i månaden och det brukar inte beröra oss alls eftersom de då stänger kl. 16 och vi hämtar kl. 15.

Hmm man kanske bör lära sig att läsa innantill på informationspapper....

1 kommentarer:

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Åh regnkläder..... vi tog ett par från CityGross till lillfisen. Bara för att ha NÅGRA och helt seriöst blir det problem, så länge han bara sitter och kryper tappar han ju sina stövlar och VAD gör man då?????

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig