Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 11 juli 2011

Som man sår får man skörda.

När vi i våras skulle plantera och göra i ordning på balkongen så ville dottern så klart vara med.
Hon bestämde själv vilket "kärl" hon skulle plantera i och valde en gammal plastlåda, en sådan fyrkantig som det varit kakor i.

Hon planterade sockerärtor och igår kväll när jag vattnade all växlighet där ute så tyckte jag mig ana något i skumrasket.

Mycket riktigt!
Jag var tvungen att kika idag igen på morgonen och där hängde den.
På utsidan av balkongen, dit rankan hade letat sig genom nätet, fanns en liten ärtskida.

Jag längtar tills hon vaknar så jag kan visa henne den!
(Japp, tjejen har ju sommarlov nu så då passar hon på att sova ut.)





.

2 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Åh vad glad hon ska bli :) Vilken liten odlare. Kram

Trillingnöten sa...

Jättekul!! Just det där med plantor är så tacksam för man får liksom följa utvecklingen långsamt men säkert!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig