Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 20 juli 2011

Senaste boken på "badrumspallen"

Idag har jag börjat läsa en ny bok. Det är en bok som finns på listan över böcker att läsa till nästa bokklubbsträff i augusti.

Redan efter första sidorna drabbades jag av tårfyllda ögon och var tvungen att lägga ifrån mig boken. Jag satt ju ändå vid köksbordet med dottern som satt och ritade och ville ha lite sällskap.
Boken heter "Varför gråter inte Emma?" och handlar om morden i Arboga i mars 2008.

Jag minns när detta skedde. Jag var väldigt gravid med dottern och var själv psykiskt pressad då det var graviditeten efter att vi förlorat vår ängel 2 år innan.
Där satt jag och läste eller såg på nyheterna om detta hemska och det slog mig att man aldrig kommer sluta att oroa sig för sina barn. Det finns alltid risker överallt. Risken att förlora sina barn.
Innan denna händelse såg jag bara fram emot att få föda barnet, levande. För sedan skulle ju all oro vara över....

Jag tror jag kommer läsa denna bok i små doser.


Mer information om händelsen.

3 kommentarer:

Agnes sa...

Jsg har funderat på att läsa den boken. Men ärligt talat tror jag inte att jag kommer klara det. Man blev ju så ledsen när man läste om det i tidningarna. Så tragiskt och hemskt :(

linda - en vimsig mamma sa...

den boken lär jag nog försöka få tag på!!
Ja det är hemskt att se han så sjuk och att det kom så pang på liksom =/ ja men precis vart är all dom där kanon bra doktorerna!?kram

Skrotmamman skrotar vidare - 14 mån mellan barnen och tillbaka på jobbet sa...

Livet är något av det mest fantastiska som finns. Och det mest jobbiga. På alla sätt. <3
Skänkte lite extra tankar igår, när jag åkte förbi ängeln :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig