Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 16 juli 2011

Jag hittade tillbaka efter 10 år...

Det var verkligen år och dagar sedan jag lånade böcker på biblioteket.
Dels för att jag på något vis tycker om att behålla böcker som jag tyckt om. Dels för att jag inte tycker om att läsa med tidspress.

En mycket underlig inställning egentligen, detta med tidspressen, eftersom jag alltid har läst väldigt fort.
Innan jag fick barn vill säga....

Ännu underligare är det då att jag efter fredagens biblioteksbesök är ganska taggad att börja låna böcker. Underligt just med tanke på att jag nu har två barn och därmed två gånger så lite tid att läsa, på ett ungefär.

Jag ska bara komma på vilka böcker jag vill läsa.
Och så ska jag hitta ett lätt tillgängligt bibliotek med något nyare och fräschare böcker än på det lokala biblioteket.

Jag beställde en bok via Adlibris nyligen och väntar på den.
Jasper Ffordes "Var är Jane Eyre?". Om den är bra kan jag ju låna de andra böckerna av samme författare från bibblan tänkte jag.
Där borde jag ju gjort tvärtom egentligen. Lånat första boken för att se om den typen av bok är något för mig. Men, men om jag gillar den då. Ska jag då köpa de följande böckerna och inte ha den första?
Hmm, jag är en något krångligt bibliotekskund/gäst/besökare/låntagare tror jag.

Jag lånade istället några andra böcker tillsammans med dottern...och då lärde jag mig att kolla igenom böckerna hon väljer lite mer noggrant i framtiden....

Mer om det i morgon. Nu är det natt.

3 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vad skönt att du hittat tillbaka :) jag älskar biblioteket, mest för att jag är för snål för att köpa! Och sen läser jag ju bara böcker en gång. Ingen idé att ha kvar dem då :)

Erika Wilhelmsson sa...

sv: din kommentar hade kommit fram bara att jag missat att granska alla kommentarer. Hade flera sidor och bara granskat första. Miss av mig.

Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset sa...

Den där boken lockar mej på något sätt, när du läst den får du skriva till mej om jag borde läsa den. :)

Sv: Jag blir dock så paranoid mitt i allt detta med kryssningen, har på bara några dagar fått flera avbokningar där de uppger: personliga själv, kommit in på utbildning, har inte råd som dom hoppas, stänger ner sin blogg m.m. som orsaker i deras avbokningar och jag börjar tänka att det inte stämmer, att de avbokar för att de inte vill åka med.
Suck, nu vill jag bara att allt ska vara klart och att vi ska vara på båten.

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig