Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 6 maj 2011

Inte så dagen efter som dagen innan.

Detta med bokklubb kan jag verkligen rekommendera!
10 kvinnor i varierande ålder träffas och babblar. Kan det bli mycket bättre?!
Lägg också till ett par glas vin och god mat så skulle man kunna låta hur mycket tid som helst ticka iväg.
Vi pratade väl i ärlighetens namn inte så jättemycket om böckerna även om jag faktiskt hade läst 2 av 3 böcker på listan (på ren tur ska tilläggas eftersom jag läste den ena i höstas).

Det var andra gången jag var på restaurangen Caliente, S:t Eriksplan 2A, och maten var lika god den här gången. Det är så härligt att kunna blanda lite olika smårätter, en 3-4 st. per person är väl vad man ska rikta in sig på.
Deras guacamole med den, för mig, ovanliga ingrediensen koriander är mumsig så det förslår!

Den Strawberry Daiquiri jag beställde, som en trevlig ersättning för efterrätten som jag hoppade över, var kanske i behov av en och annan smakrik jordgubbe istället för de frusna (?) eller väldigt billiga, inte så smakrika, som finns i handeln vid den här tiden på året. Men den var ganska god ändå och gick ner utan problem haha. Lite tung i huvudet var jag på vägen hem men en glad kväll och gott sällskap på vägen hem höll på på fortsatt toppenhumör hela vägen hem.

Jag åkte in till stan runt 11 och kom hem igen först runt 22-tiden. Så man kan lugnt säga att jag gick en hel del igår, även om jag under ca 2 timmar satt i en biostol och sedan under 2,5 timme satt på restaurang.
Och en hel del steg försvann säkert på vägen, för en stegräknare räknar liksom inte riktigt det där hasandet man använder när man glider från klädrack till klädrack och kikar på en massa fint.

Gårdagens steg:

1 kommentarer:

Milliez sa...

Ja det gör jag. Gillar den skarpt..

Man kan ju tro att det bara är bluff och båg allt som skrivs, men denna funkar verkligen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig