Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 20 maj 2011

Fredag är leksaksdag

Varje fredag är det leksaksdag på dotterns dagis.

Några tar med sig de klassiska dockorna eller bilarna medans andra tar med sig ett spel de vill spela med sina vänner under dagen.
Någon brukar ta med sig sin favoritbok.
En fredag när jag kom för att hämta dottern så satt de fortfarande och åt mellanmål medans en vikarie satt och läste ur en bok som tagits med. Hon läste och visade bilderna efter att ha läst varje sida.
Alla barn satt som ljus och åt lugnt och stilla sitt mellanmål trots att föräldrarna började droppa in vilket i vanliga fall utlöser en "oro" och ett sammelsurium av utrop om vems förälder som kommit osv.

Vi påminner vår dotter dagen innan varje vecka, "i morgon är det leksaksdag" och ändå så är det alltid i sista sekunden, gärna med skorna redan på, som hon kommer på att hon ska ta med sig något och rusar in i sitt rum.

Idag kom hon ut med sin trashigaste väska med en gurka av tyg i.....

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig