Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 14 april 2011

En riktig Good Feeling-dag

Vi började med att ta oss till restaurangen vid Solliden scenen (som varje gång jag ser den får mig att tycka att den ser så pyttig ut mot vad den gör på tv´s Allsång på Skansen) och fick i oss lite (ganska häftigt prissatt/inte så jättevälsmakande) mat.
Plötsligt var klockan nästan dags för ponnyridningen som vi berättat om för dottern, så det blev en hastig promenad genom hela Skansen.

Hon var helt uppspelt innan och kunde inte stå still en sekund medans vi väntade på hennes tur.
En lite äldre pojke, som var före henne, ändrade sig och ville inte längre rida och jag var inom mig såå tacksam att han och föräldrarna reagerade på ett så bra sätt.
Det hade förstås varit en risk att dottern skulle blivit rädd om hon såg någon annan bli rädd för hästen.
Istället satte hon duktigt på sig hjälmen och väntade på hjälp upp på hästen Juni.

Under ridturen pratade hon en hel del om hur det var att rida, att hon var stor nu (kan betyda att hon var högt upp också) och beställde sedan en egen häst som hon kunde ha hemma.
"Som ett stort gosedjur som jag kan ha i sängen och klappa på."
Hon såg dock skeptisk ut när jag skrattade och sa att hon minsann skulle få städa upp efter den hästen själv eftersom hästar bajsar och stökar ner jättemycket.
Jag kan ha en liiiten... ett riktigt gosedjur då.
Haha, så gick det alltså till när dottern pratade om att skaffta husdjur för första gången. Det gäller att gå ut med något stort så kanske föräldrarna går med på en kanin i slutänden, eller något...
(Någon kanin kommer jag dock aldrig tillåta för usch och fy jag är ju rädd för dem haha)

1 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Vad hände med hundar och katter :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig