Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 1 mars 2011

Trevåningshuset framför våran balkong

Högst upp en vindsvåning. Stor och vräkig, ser ut att vara i etage! Dryga, högljudda är de som bor där. Trakasserade dem som bodde i våningen under. Å det grövaste. Mord var inblandat!

Andra våningens boning är evakuerad, håller på att rasa ihop alldeles. Hål i väggarna och fullt med snö på golvet. De som bodde där försökte i två år men gav upp. Förra sommaren såg vi inte till dem längre. Stackarna, de stod inte ut med de där ovanpå.

Våningen längst ner är snygg och fräsch. Den har helt klart fixats av kunniga hantverkare. Där har det precis flyttat in en liten familj på två som säkert får tillökning snart, ett par tre stycken blir det nog.
De håller på att boar till det i sin nya lya och sjunger så glatt hela dagarna.




0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig