Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 16 februari 2011

Jippie jag har läst en bok

För en månad sedan skrev jag om att jag ville läsa boken Solstorm av Åsa Larsson. Då hade jag börjat 4 dagar tidigare och längtade efter att få läsa.
NU! IDAG! Har jag äntligen lyckats läsa klart den och den var faktiskt så bra som jag hade förväntat mig och börjat ana då för en månad sedan.
Jag slängde mig i badet så fort maken klivit innanför dörren i princip och lyckades läsa det sista kapitlet äntligen.

Jag rekommenderar den starkt.
Ja, jag vet att det finns en film gjord efter boken också men nej, man ska läsa böckerna först och inte bara se filmer gjorda efter böcker.
Man missar så mycket.
Å andra sidan så blir man ofta besviken när man ser en film efter en bok man tyckt mycket om då mycket tappas bort i överföringen till den rörliga berättelsen så att säga.

Men Solstorm då, ja den var spännande hela tiden. Man kunde inte ana slutklämmen för tidigt och det är viktigt för att hela boken ska kännas värdefull.

Och nu väntar nästa bok.
Vyssan Lull av Carin Gerhardsen, en bok i Hammarbyserien.
Jag har läst de andra 2 och gillade dem skarpt. Tror att fjärde boken är på väg eller precis kommit ut men då såklart som inbunden. Jag föredrar pocket och får vackert vänta :-)

Så recension av Vyssan Lull får väl vänta sisådär en månad då....
Förr läste jag en sådan här bok på ca 2 dagar, nåja det blir ju billigare såhär.

Att föda och vara hemma med 2 barn är lika med billigt bokkonto och billiga fyllor.

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig