Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 31 januari 2011

Lata husmors tips

Brukar ni göra Lasagnette, ni vet sådan där förpackning med pastan och kryddpåsen från affären?
Vi brukar göra den ibland och bara saltat och pepprat lite extra.

Igår skulle jag göra den eftersom jag längtat efter den ett tag. Knäppt va?!
Jag spruttade dock i en rejäl splurts med tomatpuré och nästan en hel liten burk med hot taco sauce (Santa Maria tror jag det var) i den färdiga köttfärsen och sen i med pulver, vatten och mjölk.

Efter 30 minuter när osten blivit gyllenbrun därinne i ugnen så var det färdigt och jag och dottern smörjde kråset.
Det blev så gott så dottern tog TVÅ portioner, hon som brukar pilla för att få i sig en.
I slutet på andra portionen började vi prata om bubbelbad och så fort hon ätit upp rusade hon in i badrummet för att bada.

Sen kom maken hem och Hannah kom upp från badet. Efter ett tag försvinner hon in i köket och kommer ut i vardagsrummet igen med förvirrad min och utbrister:
"Var är min mat?!"
Jag erbjöd henne mer mat men då ville hon inte ha iallafall.
Lite komiskt dock att om det hade funnits mat kvar på köksbordet så hade hon förmodligen satt sig för att äta lite till.
Det måste ha varit gott även för en barnamage!

1 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Hmm... Det där lät lite suspekt. Hahaha... Här hemma äter vi gärna lasagnette och blandar i ost och ofta även en burk keso. Riktigt mumsigt. Men mer än så gör vi inte. ;o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig